Preparaty dla kobiet ciężarnych

Ciąża to szczególny czas dla każdej kobiety, ale warto pamiętać, że nawet w tym stanie nie chcemy rezygnować z aktywności fizycznej i dbania o siebie. Zmieniają się nasze nawyki, gusta, a także potrzeby, które wymagają szczególnej uwagi.

Jakie dbać o organizm w czasie ciąży?

Wiele kobiet zanim dowie się o swojej ciąży i ją potwierdzi u lekarza – stara się dbać o siebie i jednocześnie nie zapomina o stosowaniu kwasu foliowego. To właśnie kwas foliowy odpowiada za zdrowy rozwój systemu nerwowego w czasie ciąży, reguluje kształtowanie się komórek i dba o ich prawidłowe funkcjonowanie, a także wspomaga działanie układu pokarmowego. Im więcej kwasu foliowego w organizmie tym mniejsze ryzyko wystąpienia miażdżycy, anemii, a nawet nowotworu. Jednak należy pamiętać też o tym, że kwas foliowy musi być odpowiednio spożywany, bo jego nadmiar może zaszkodzić. Co ciekawe kwas foliowy jest także znany jako folan lub folacyna, czyli witamina, która bardzo łatwo rozpuszcza się w wodzie i znana jest jako witamina B9. Właśnie dlatego w czasie ciąży zaleca się wszystkim kobietom stosowanie witamin z grupy B. Witaminy z tej kategorii pomagają w budowaniu wartościowego układu nerwowego, pozwalają się wyciszyć, wpływają na metabolizm i przemianę materii, a także ułatwiają koncentrację. Witamina B1 dostarcza energii i jednocześnie ułatwia zapamiętywanie informacji. Wspomaga też działanie układu mięśniowego i przyśpiesza leczenie pooperacyjne. Dodatkową jej korzyścią jest to, że ma zbawienny wpływ na wygląd skóry i paznokci.

Zastanawiasz się z czym wiążę się niedobór kwasu foliowego podczas ciąży? Przede wszystkim istnieje ryzyko, że dziecięcy układ nerwowy nie wykształci się w pełni poprawnie (wada cewy nerwowej) lub nawet zagrożenie ciąży. Warto pamiętać, że ta sytuacja przebiega bezobjawowo. Do innych wad należą między innymi: bezmózgowie a nawet przepuklina dziecięca.

Minerały również są niezbędne w diecie ciężarnej

Drugą najważniejszą kwestią dla kobiet w ciąży powinno być regularne stosowanie minerałów. Minerały, czyli powszechnie znane związki mineralne powstały po to, aby odpowiednio zoptymalizować procesy biochemiczne w organizmie. Szczególnie ważne jest to podczas ćwiczeń fizycznych. W czasie ciąży wiele kobiet nie chce rezygnować z aktywnego trybu życia i właśnie dlatego mogą rozważyć stosowanie preparatów, które ułatwia im bycie w formie, a także uzupełnią zapas składników mineralnych. Ich dobór najlepiej skonsultować z lekarzem. Przyjmuje się zasadę, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest stosowanie suplementów bogatych w mikro i makroelementy.

Najbardziej niezbędnym minerałem dla kobiety ciężarnej jest wapń budujący kości, magnez, cynk, a także żelazo. Ponadto każda kobieta powinna mieć na uwadze, że jej organizm może potrzebować większej ilości minerałów niż zwykle. Suplementy diety zawierają te składniki, ale musisz pamiętać o tym, że są jedynie uzupełnieniem codziennej diety. Bardzo istotną kwestią jest to, aby zachować umiar w stosowaniu witamin i minerałów, dlatego należy trzymać się ustalonej dawki przez lekarza prowadzącego ciążę. Dodatkowo należy mieć na uwadze, że należy dokładnie zastanowić się zanim sięgniesz po suplement diety. To oznacza, że w przypadku wątpliwości – najlepiej poradzić się lekarza. Ryboflawiny, czyli witaminy B2 również nie może zabraknąć wtedy, gdy jesteś w ciąży. Ułatwia wchłanianie żelaza i łagodzi lęki, hamuje rozwój depresji, a także poprawia funkcjonowanie układu nerwowego, dlatego warto ją stosować.