Suplementy pomagające w regeneracji

Intensywne treningi często powodują, że nie mamy ochoty na następne. Jak temu zarazić, aby zyskać więcej energii do ćwiczeń i jednocześnie nie dać się pokonać zakwasom i skurczom? Daj sobie wystarczająco dużo czasu na zregenerowanie organizmu.

Od czego zacząć regenerację?

            Regeneracja potreningowa często powoduje złudne wrażenie tracenia czasu, który mógłbyś poświęcić na kolejny trening. Nic bardziej mylnego! Nie daj się zwieść pozorom i koniecznie daj swojemu organizmowi się porządnie zregenerować, jeśli zależy Ci na efektach sportowych. Przede wszystkim warto pamiętać, aby regeneracja naprawdę służyła naszym mięśniom, dlatego trzeba ją dokładnie zaplanować i dać sobie czas na odpoczynek. Dla początkujących sportowców początkowo regeneracja może wydawać się stratą czasu, ale im jej więcej – tym bardziej efektywny trening i więcej energii w mięśniach. Jeśli więc zależy Ci na tym, aby podczas treningów nie ograniczać się i osiągać naprawdę satysfakcjonujące efekty – musisz zaplanować czas na regenerację.

Na czym polega regeneracja mięśniowa? Przede wszystkim na dobrym rozciągnięciu każdego mięśnia tak, aby był on przygotowany do treningu. Dobra rozgrzewka sprawia, że zyskujesz bardziej elastyczne mięśnie i ścięgna, zmniejszasz ryzyko wystąpienia bolesnych skurczów, a także wystąpienia kwasu mlekowego po nawet najbardziej intensywnym treningu. Aby jednak regeneracja była dla naszych mięśni w pełni opłacalna – warto zwrócić uwagę również na sposób odżywiania. Codzienna dieta powinna więc składać się z makroskładników, czyli odpowiedniej ilości węglowodanów i białek. Rozciąganie mięśni, właściwa dieta, przerwy, a także odpowiednie stosowanie suplementów diety – to wszystko ma ogromny wpływ na proces regeneracji organizmu po treningu.

Jakie suplementy wybrać?

Suplement Amino Max to propozycja dla osób szczególnie niecierpliwych, które nie chcą zbyt długo czekać na czas regeneracji. Stosując ten produkt – skraca on czas oczekiwania, dlatego nic dziwnego, że jest dość popularny i chętnie wybierany przez innych kulturystów. To są aminokwasy w kapsułkach, dzięki czemu możesz je zabrać wszędzie i stosować zgodnie z informacjami na ulotce. Jeśli zależy Ci na szybkim otrzymaniu wsparcia po intensywnym treningu lub w sytuacji, gdzie organizm na niewystarczającą ilość białek to z pewnością docenisz ten suplement. Znajdziesz w nim m.in.: L-karnitynę i taurynę, a także witaminę B6, która powoduje wzrost aminokwasów w organizmie. Jeśli ćwiczysz głównie wieczorami to możesz rozważyć Aminight w tabletkach – jest to suplement, który reguluje poziom metabolizmu w organizmie, a zarazem zawiera takie składniki jak L-teaninę, L-argininę, L-lizynę i L-ornitynę, a także dodatkową dawkę magnezu, która wpływa na mięśnie i pomaga w syntezach białkowych.

Suplementy służące regeneracji potreningowej są doceniane przez sportowców, którym zależy na zaoszczędzeniu czasu oczekiwania i jednocześnie szybszemu powrotowi do formy. Dla osób, które chcą uniknąć rozpadu mięśni, czyli katabolizmu, szczególnie dedykowane są produkty, które wykazują działanie wspierające procesy anaboliczne i zawierają wartościowe aminokwasy rozgałęzione BCAA. Uni-Liver składa się przede wszystkim z L-argininy, która stymuluje prawidłowy przepływ krwi i dba o hormon wzrostu w organizmie, L-leucynę, która zwiększa działanie insuliny, a także sprzyja większemu wykorzystywaniu białek do budowy lepszych mięśni, a także L-lizyna, która w przemyślanych dawkach musi być pobierana z codziennego pożywienia, ponieważ jest to aminokwas zależny od codziennej diety. Wykazuje się silnymi właściwościami przeciwutleniającymi.